Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. september 2011

Køb af ny kamera, hvad skal man gå efter

Hej med jer.

Nu står jeg og gerne vil investere i et nyt kamera, jeg har kig på spejlreflekskameraer, men ved egentlig ikke hvad man skal gå efter, for at den er god, da jeg intet kender om kamera. Dog har jeg en Canon EOS1000F mener jeg den hedder, som jeg var ret imponeret af, men eftersom det en med film som skal fremkaldes, så har det ikke så meget at sige længere. Da jeg gerne vil have et digital kamera i stedet.

Af digitale kamera har jeg en Sony DSC-W55 som faktisk også imponere mig meget, da jeg kan gå meget tæt på ting, og stadig stille skarpt, (helt ned til 2-3cm) i forhold til samsung NV100HD Der kan den ikke følge med efter min mening, selvom den skulle være udstyret med flere funktioner, samt at den har dobbelt så meget mega pixels som sony''ens

dog halter blitzen lidt på sony''en, når den er tændt, men sådan er det vel med alle kamera''er, men det med at gå tæt på, gerne kunne, men man kan vel også bruge zoom''en (objektiv) nu hvor det er en spejlreflekskamera jeg leder efter. Så det er vel ikke nødvendig. bare man kan bruge makrofotografering. Jeg har set temmelig mange fine billeder herinde og andre steder, men det er med et kamera som man aldrig har hørt navnet på før.

Kan jeg egentlig bruge de gamle objektiv''er til en nyere Canon digitalkamera? selvom der er ca 17års forskel


De senest indberettede arter i Naturbasen: