Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. november 2011

hvor finder jeg lærketræer..??

ja, dette er nok en af de lidt mere anderledes tråde.... jeg har fundet inspiration til nogle rigtig fine juledekorationer, som jeg gerne vil lave.... man fæstner kogler fast på et stykke tyk ståltråd, og former det til eventuelt et hjerte.... her anbefales det at bruge kogler fra lærketræer, da de har en god størrelse, de er ikke for store, og de er fine runde....

vi har en stor skov tæt på hvor vi bor, men jeg har ikke fundet nogen lærketræer i skoven.... er der nogen af jer som kender til en skov med lærketræer, hvor jeg kan samle disse fine kogler..?? meget gerne i Bjerringbro-Viborg området, hvis det er muligt, så vi ikke skal ud på en meget lang køretur.... det kan også være i har ideer til andre nåletræer, hvor koglerne ville egne sig godt til disse juledekorationer.... :)

De senest indberettede arter i Naturbasen: