Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. december 2006

Hjælp til køb af kamera søges

Hej

Behøver lidt råd og vejledning!

Efter I gennem længre tid af havde fotograferet med pocketkamera, og efterfølgende behandlet billederne i diverse programmer, vil jeg nu lidt mere (bedre kamera).

Har haft lånt et NIKON D70 af bekendt, havde en 300 mm linse med macro-funktio, har med dette kamera taget billeder af prepareret sommerfugle, hvilket har været OK. Men et sådan kamera kan selvfølgeligt ikke lånes for ever.

Har kikket lidt i de lokale fotoforretninger, og har fået tilbudt et CANON EOS 400D, med en ekstra 200mm linse, Ekstra batterigreb, og lidt småting til en pris af kr. 9000,00.

Det jeg skal tage billeder af er generalle natur billeder, og specielt sommerfugle. Forhandlerer forslog at jeg istedet for at købe en telelinse med macrofunktion (til mange penge) eller et macroobjektiv brugte "forstørrelseglas" skruet på linsen.

Og nu til det jeg skal have vejledning om er:

Er dette kit et godt tilbud?

Vil jeg blive tilfreds med "forstørrelsesglas", i stedet for macro???

Hilsen

Ebbe

De senest indberettede arter i Naturbasen: