Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. november 2011

Vi starter forfra, Nr1, 3. årgang

God morgen www.youtube.com/watch...

I dag, den 22.11.2011, er det 2 år siden, Ole B. Lyshede startede en tråd med overskriften ”Vi starter forfra”, hvor han kunne fortælle, at han netop havde set en blomstrende judaspenge.

Hverken han eller nogen af de andre, der tog tråden op dengang, kunne forudse, hvad det ville føre til. Og det er ikke så mærkeligt, for hvad deltagerne hen ad vejen har fundet på, har simpelthen været uforudseligt ;-) Historier om og billeder af alt muligt fra synåle til dampmaskiner – nåh måske ikke – men så fra hunde og katte til dagens flue og fugl, fra bagværk og snapsefremstilling til cykelryttere og julemænd plus meget, meget, meget mere ;-) Sågar seriøse indlæg om karplanter har der været 8-)

Senest er der gået spil i spørgsmålet om, hvem der skal være næste trådholder. Som Hans har bemærket, har vi åbenbart ludomaner iblandt os. De søges udnyttet af en skrupelløs bookmaker-haj ;-), som lokker med tårnhøje odds på kandidater, som han qua sin insiderviden ved ikke er de rigtige. Forhåbentligt er der ikke nogen, der har spildt alt for mange penge på at spille.:-D

Den første tråd løb fra 22.11.09 til den 10.01.10, nåede op på 655 indlæg og er indtil nu åbnet 9487 gange – nogle imponerende tal (y)

Jeg er ikke længere hemmelig trådholder, og jeg er meget beæret over at have fået muligheden for at starte det første nummer af FORFRATRÅDEN i 3. årgang, men er samtidig bevidst om, at det er nærmest umuligt at leve op til de fantastiske åbninger, vi har været vidner til hidtil :-O

Man kan og skal ikke fremhæve nogen deltager frem for andre, men én, der nok mere en gennemsnitsnitligt har bidraget til trådenes succes, er Per Spillemand. Tænk hvis han virkelig blev væk en dag, når han render rund med sydvest deroppe i nordvest, eller forklædt som julemand bliver taget med i kanen til sit elskede Grønland. Hvad havde trådene været uden ham som offer for mobning, billedmanipulering mm ? 8-)

Og hvad havde de været uden hans listeføringer og underfundige – somme tider uforståelige 8-) - kommentarer? Nej, vel !

Jeg synes, vi skal lade denne tråd løbe til den 2.1.12, så en ny trådholder ikke skal sidde ved PCeren, mens vi andre skyder nytåret ind.

Jeg håber, at I vil tage vel imod denne tråd og køre den videre i samme stil som de hidtidige tråde. Åbningsbilledet er fra haven i går: Duft-snebolle (viburnum burkwoodi), som er startet forfra. Sneen må godt vente en månedstid med at starte forfra.

Ærbødigst

Gerner


Foto: gerner

De senest indberettede arter i Naturbasen: