Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. januar 2007

Hvilken svamp??

Da jeg i dag gik en tur på heden for at nyde vintervejret - eller rettere: Spejde efter forårstegn (musvitterne var gået i gang med de indledende manøvrer i kampen om territorier hjemme i haven) var fuglene ikke ligefrem dominerende i landskabet. Men de fastsiddende elementer fyldte så meget mere, bl.a. var der en del svampe at finde. Desværre ligger thallofyterne 30-40 år tilbage i tiden, så paratviden er der ikke så meget tilbage af på dette felt, og bestemmelsesnøgler er også en mangelvare, så hvad siger F&Ns svampenørd.... øhhh svampefreaks?

Ud fra billedbøger kan jeg ikke komme det nærmere, end at det måske kan være en Schizophyllum. Jeg har taget et par billeder (desværre med en 400 mm tele - ikke specielt velegnet til næroptagelser). Kan nogen hjælpe??

MVH

Kristian


Foto: Kristian Borum

De senest indberettede arter i Naturbasen: