Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. marts 2012

Dansk flora 2. udgave

Anden udgave af Dansk flora er netop udkommet, og skulle snart være til at få fat i. Der er rettet mange trykfejl og nøgleformuleringer/beskrivlser, som kvikke brugere har påvist var uheldige eller fejlagtige. En del af nøglerne er helt omarbejdede. Der er kommet nogle nye arter med, men desværre ikke så mange, som brugerne havde ønsket sig. Nogle ganske få er udgået.

Bogen holder fysisk de samme mål som førsteudgaven, og kan med en del god vilje presses ned i en anoraklomme.

Florahjemmsiden vil blive nulstillet og opdateret i løbet af kort tid, så folk kan indberette kommentarer til 2. udgaven - der skulle meget gerne være færre fejl! Jeg ved ikke, om rettelseslisten til 1. udgaven beholdes online. Jeg brugte selv en lidt mere detaljeret rettelsesliste i undervisningen, jeg vil overveje at gøre den alment tilgængelig.

Og så er det måske den sidste danske nøgleflora til feltbrug, der udkommer på papir!

Go'' fornøjelse med 2. udgaven,

FinnR

De senest indberettede arter i Naturbasen: