Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. april 2012

Råd til nybegynders fuglefotografering

Kære alle natur- og fugleglade fotografer.

Jeg har i de senere år fotograferet landskaber mange steder landet over og elsker at trave rundt i naturen med kameraet. Jeg har i nogle år klaret mig med mit Canon G9, som dog for nylig blev sendt på pension til fordel for et Sony NEX-5N.

Over 100 af mine fotoserier fra forskellige naturområder findes på min hjemmeside: www.danarige.dk

Efter nogle års læsning her på siden er jeg imidlertid blevet mere interesseret i også at fotografere fugle - og det er dét, mit spørgsmål her drejer sig om:

Som nævnt har jeg et Sony NEX-5N og vil gerne have en god zoom, og min smertegrænse for prisen er ca. 10.000 kr.

Jeg har kigget på dette objektiv: Sony 18-200mm f/3.5-6.3 SEL-18200 til NEX. Men hvis man gerne vil have gode nærbilleder af fugle fra længere afstande, så er det vel slet ikke tilstrækkeligt?

Så er der den her: Sony 70-400mm G SSM f/4-5.6 SAL-70400G. Men jeg ved ikke, om jeg her skal medregne behovet for at købe en adapter?

Andre muligheder?

Gode råd til en nybegynder, som gerne vil have nærbilleder af det danske fugleliv, modtages med stor taknemmelighed.

Venlig hilsen

Rune Engelbreth Larsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: