Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. april 2012

Laksebær - invasiv art - hvad så?

Jeg er lige blevet opmærksom på en busk, jeg slet ikke har hørt om før. Der blev spurgt på den i "Danmarks natur".

www.fugleognatur.dk...show_message

Den blev bestemt til Laksebær, og ved lidt søgning opdagede jeg, at den bliver nævnt som invasiv art.

Jeg indsætter lige mit indlæg fra den anden tråd her:

"Hej alle her

Jeg ledte lige efter noget mere om Laksebær og faldt over et forslag til en Natura2000-plan for Augustenborg skov. Jeg saksede dette derfra:

"Invasive arter.

Laksebær er vidt udbredt i området og bør bekæmpes. Det vurderes, at laksebær udgør en aktuel trussel i forbindelse med sikring af fremtidig gunstig bevaringsstatus af skovnaturtyperne"

Vidste I, at den er invasiv? Den skulle ikke gerne gå hen og gøre Rynket rose kunsten efter, så den bliver endnu en plage

Hele planen er her: - www2.blst.dk...105_Augustenb.pdf

Teksten står på side 8 i filen.

Venlig hilsen Anni"

Her er et kort over, hvor den er fundet af folk her på siden. Den er allerede mange steder :-S

www.fugleognatur.dk/artintro...

Venlig hilsen Anni

De senest indberettede arter i Naturbasen: