Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. april 2012

Fuglefotografering - hvilket kamera bør man vælge?

Hej.

Med overhængende risiko for at starte en mindre krig mellem nikon/Canon-tilhængere, stiller jeg lige et spørgsmål, som nok er omtrent ligeså potentent som religion.

Jeg er en ivrig amatør-naturfotograf, som nu i en 3 års tid har benyttet mig af en olympus E-510 med bigma 50-500 mm, når det gælder fuglefotografering. Jeg har været godt tilfreds med dette, men er jo nu blevet lidt mere krævende og har fundet ud af at udstyret meget sjældent klarer knivskarpe fotos og at dette givetvis dels skyldes objektivets manglende lysstyrke og husets lille censor (og måske fotografens evner ;-)). Derfor overvejer jeg kraftigt at investere i nyt udstyr, som primært skal anvendes til fugle.

Det skal enten være Nikon eller Canon og jeg har kigget på Nikon D700, som tydeligvis er et rigtigt godt hus...

Men, jeg vil meget gerne købe det rigtige nu da jeg er blevet langt mere kræsen.

Så hjælp søges til nogle gode råd fra mere erfarende fotografer. Hvilket hus og hvilket objektiv bør man købe?

Prisen er naturligvis en faktor og pt regner jeg ikke med at bruge meget mere end 25.000.

Med venlig hilsen

Lennarth

De senest indberettede arter i Naturbasen: