Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. april 2012

gode vandhuller-små søer omkring Bjerringbro

er der nogle af jer Midtjyder herinde som ved hvor der findes gode vandhuller eller mindre søer i og omkring Bjerringbro området..??

jeg har ikke boet i byen i så mange år endnu, og mangler stadig at udforske en hel masse spændende natur.... jeg har søgt på nettet, snakket med folk og kigget på kort, men synes ikke rigtig jeg kan finde de vandhuller-søer....

der er selvfølgelig Angelkær sø, som vi har udsigt til fra køkkenvinduet.... men den er så forurenet, og der er også en god bestand af gråænder..... og jeg har ladet mig fortælle at hvis der er mange andefugle, så er der sandsynligvis ikke så mange vandkalve.... hvilket er noget af det jeg rigtig gerne vil finde: vandkalve, bugsvømmere, vandedderkop, salamandere og andet vand godt.... jeg har netop købt to forskellige net til at fange kræene....

håber nogle herinde kan hjælpe.... :)

De senest indberettede arter i Naturbasen: