Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. maj 2012

Det samme år efter år - næsten - og jeg er så glad!

Hvad var foråret uden vinter - intet. Livsglæden og glæden ved livet der udfolder sig i frodighed og mylder udenfor.

Haven ligner sig selv - og der sker ikke megen forandring. De gamle træer tager sin tid om at indfinde sig når man er startet fra scratch.....

Birkene er begyndt at revne lidt og gærdesmutten bygger rede i vedbenen der smyger sig op at stammen.

Tænk man kan blive ved med at opdage noget nyt på den lille matrikel. Grønirisk med rede i koreagranen. Jernspurven med rede i buksbommen. Solsort, musvit, blåmejse, husskade og skovspurve med reder rundt omkring i haven. Rådyr, ræv, grævling og egern på visit fra tid til anden. Sidste år så jeg adskillige skovfirben på mit hjemmelavede dige og de er her igen i år. For 5''te dag i træk hopper rødstjerteparret rundt og leder efter mad i haven og bader i havebassinet.

Biller, hårmyg, stankelben, fluer, sommerfugle, guldsmede osv summer rundt lige udenfor.

Masser af oplevelser og styr på livet i haven bare fordi jeg fik lavet et vinduesparti ud mod terassen og haven så jeg kan se hvad der foregår selvom man arbejder ved computeren. Det kan anbefales. - Nå-ja og munken badede også igår :)


De senest indberettede arter i Naturbasen: