Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. maj 2012

en af de barske:-)

Man siger jo at overdrivelse fremmer forståelsen,men i denne lille "historie fra idag,er der absolut ikke overdrevet.

Lige nord for Sønderborg ligger der et nyt industriområde som pt nærmest ligger som fin natur.

Jeg kører jævnligt gennem området for at kigge fugle.Området benyttes meget til hundelufte område,men det kan jo nok ikke være anderledes.

Idag holdt jeg med bilen, og var ved at fotografere en stenpikker,da der kom en hare styrtende forbi,og kort efter kom der en mere. Kort efter kom en jagthund løbende,men den opgav forfølgelsen efter ca. 150m,da der kom et hegn.Lidt længere tilbage kom ejeren,og jeg steg ud af bilen og spurgte om han var helt sikker på,at det var iorden,dét han gjorde! Manden havde svært ved at høre,så jeg måtte råbe tilsidst :-)

"Du skal kraftedeme ikke komme her og blande dig,for min hund er hareren," fnyste han.

Jeg sagde at det ikke så helt sådan ud,og han fnyste igen helt oppe fra skyerne :-)

Til sidst stod han og prikkede mig i brystet,og jeg sagde at han skulle holde fingrene ved sig selv!

Han sagde så igen, at jeg bare kunne lade være og blande mig,og jeg kunne bare få nogle på hovedet!!

Egentlig var jeg ikke særlig rystet,for jeg fornemmede nok at det ville komme :-)

Manden var total uden for rækkevidde,så der var ikke andet at gøre end at sætte sig ind i bilen og køre, Men først efter at jeg havde fotograferet ham. Hvilket han vistnok ikke var helt tilfreds med :-)

Jeg har da en del gange påtalt lignende,og det fremkalder altid voldsomme angreb,men dette overgik det "normale"

Ingen tvivl om at manden er jæger,og jeg har netop været i kontakt med formanden for en af jagtforeningerne hernede,og skal ringe igen i aften,for at finde frem til hvem manden er.

Det må jo være en opgave for hans forening,at tage ham i skole.

Men ellers en fin tur ;-)

De senest indberettede arter i Naturbasen: