Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

3. juni 2012

Rødvinget braksvale? (og rustand?)

Jeg er nok verdens heldigste fuglekigger; da jeg tilfældigvis tog til Klydesøen i dag, stod der et kamerahold og 20 fuglekiggere, fordi denne super sjældne fugl var blevet spottet. Jeg blev endda filmet live til TV2 News.

Nå men, da jeg var en af dem der ikke havde rejst fra Jylland for at se denne fugl, var jeg nok den eneste der ikke rigtigt vidste hvordan den så ud. Jeg fik dog taget en del billeder med mit dårlige kamera. Jeg vil gerne have bekræftet om fuglen på mine billeder er den rødvingede braksvale.

Forresten, på mit første billede er der en and, som i mine øjne ligner en rustand. Men det ville vel være et bizart tilfælde at få to så sjældne fugle på samme billede, så mon ikke jeg ser forkert.

Så jeg vil gerne have bekræftet at fuglen i centrum af mine 10 billeder er den rødvingede braksvale, samt høre om det er en rustand på billeder 1 og 2.

Billede 1:


Foto: Peter Lindboe

De senest indberettede arter i Naturbasen: