Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. juni 2012

Omstilling af Garmin GPS 60 til UTM WGS84

Er det muligt uden alt for stort besvær at omstille min Garmin GPS 60 til det koordinatsystem, som F&N bruger, nemlig WGS84 ?? Det ville jeg forfærdelig gerne kunne !

Jeg har den indstillet til geografisk, og det passer perfekt med GoogleEarth, og når jeg er udenlands.

Når jeg står ved en plante, som jeg gerne vil have præcis position på, kan jeg tage den præcise position (+- 5 m), men kun i geografisk lat./long.

Det kunne være rart, om F&N brugte dette internationale system, men F&N bruger WGS84.

Enten skal jeg indstille min håndholdte til WGS84, eller den geografisk målte position skal oversættes til WGS84.

Lars Jørgen har tidligere været inde på det sidste emne her i Forum, men jeg har en anden GPS-model, så løsningen er måske en anden ?

Er der nogen, der kender til Garmin GPS 60, og har tid og overskud til at komme med forslag til løsningen af mit "problem" ?

spørger Hans, med på forhånd venlig hilsen


De senest indberettede arter i Naturbasen: