Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. juni 2012

Nattergal, sandsynligt ?

For ca. 14 dage siden, hørte jeg en aften efter at jeg var gået i seng (ca mellem kl. 22 og 24)en fugl synge, som jeg ikke umiddelbart har hæftet mig ved før. Pga tidspunktet tænkte jeg selvfølgelig Nattergal. Jeg fandt sangen på nettet næste morgen, og blev enig med mig selv om, at det kunne det godt være. Så har jeg ikke hørt den siden før tidligt i morges, det var højest lige begyndt at lysne. Der blandede den sig dog lidt med en Solsort.

Jeg bor på landet, ca midt mellem Herning og Ringkøbing, stor have med store træer, tæt græs og stor plæne, og relativt tæt ved å og mindre plantage. Men når jeg ser på DOF''s udbredelseskort, ser det ikke helt ud som om den færdes på disse kanter. Så er det bare ønsketænkning,og min fantasi der løber af med mig, eller er det sandsynligt nok, at det ér en nattergal jeg har hørt ?


De senest indberettede arter i Naturbasen: