Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. juli 2012

Spurve redekasse

Hej jeg har i flere år fodret de spurve der har besøgt vores have og de har spist med stor appetit hver dag de sidste mange år, men sidste år begyndte flokken at blive større og i år har flokken været rigtig stor.

Det satte nogle tanker i gang inde i mit hoved'' om at nogle redekasser ville være velkomne, jeg har så i formiddags bygget et rækkehus med 4 "spurvehytter" da jeg så målte op til hvor rækkehuset skulle står så jeg at der faktisk var plads til 2 ved siden af hinanden.

Derfor har jeg overvejet om at jeg ikke skulle sætte endnu et op ved siden af så derfor spørger jeg jer - kan der godt være 8 "spurvehytter" lige ved siden af hinanden eller skal jeg holde mig til de 4 hytter jeg allerede har?, grunden er forresten cirka 1000 kvadratmeter og mine 2 fodresteder er velbesøgt af flokke på mellem 20-30 dagligt og op mod 40 har jeg talt det til

Og ville det være en god idé at proppe lidt af det hamsterhø man kan købe i supermarkedet ned i for at hjælpe spurvene på vej til og finde sig til rette :)

Vh. Mike

De senest indberettede arter i Naturbasen: