Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

20. februar 2007

Billeder søges

Hej

I Natur og Ungdom (som jeg arbejder for) er vi i gang med at opdatere vores Find Foråret folder (se mere om Find Foråret på www.findforaaret.dk )

I den forbindelse mangler vi nogle billeder før vi kan blive færdig. Jeg håber der er nogle af jer der har lyst til at låne os nogle billeder. Vi har desværre ikke penge til at betale for et billede men fotografens navn kommer selvfølgelig med på ved billedet. Samtidig med håber jeg at vi må bruge billedet på hjemmesiden, da nogle af de billeder der ligger der nu trænger meget til at blive skiftet ud.

Vi mangler følgende billeder:

Et billede af Hvid vipstjert, som viser de kendetegne som man skal bruge for at kunne genkende fuglen.

Et billede af en Stær, som viser de kendetegne som man skal bruge for at kunne genkende fuglen.

et billede af en Marts Viol, som viser hvordan man ser den når man møder den på sin tur.

Et billede af en Føl Fod, hvor man kan se selv blomsten men samtidig også kan se stilken og at den ikke nogle blade har tidelig om foråret.

Et billede til forsiden som stråler af forår på en eller anden vis, det vi har haft før har været en ny udsprunget bøgeskov, men dette billede har vi desværre ikke mere.


De senest indberettede arter i Naturbasen: