Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. juli 2012

Hvilken fugl

Vi bor op til et mindre skovområde i en lille by syd for Køge. De sidste par dage har der været en fugl i skoven som har skreget/piber det meste af dage. Den første morgen vi hørte den var vi i tvivl om det var en desperat efterladt killing der skreg, det kan også godt lyde lidt som når en måge udstøder et skrig, og alligevel er det lidt anderledes. Men ved nærmere "lytning" kunne vi høre det komme oppefra og ikke helt lød som en kat. Den bevæger sig rundt i skoven og så vidt jeg kan høre er der kun en. Har i formiddag observeret en mindre rovfugl der pludselig fløj omkring i nærheden af skriget. Kan det være en rovfugleunge vi hører skrige når mor kommer tilbage med mad?? Og det er måske helt ude i hampen at spørge om der er nogen der ud fra det jeg skriver kan oplyse hvad det evt.kunne være?? Jeg har siddet og rodet lidt rundt på nettet men det er jo ikke lige sådan at søge på en lyd og hvad det evt kunne være.

De senest indberettede arter i Naturbasen: