Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. august 2012

Møns klint for første gang.

Hej

Så var jeg på Møns klint for første gang. I forbindelse med arbejde var jeg på Sjælland i tre dage og havde en halv dag i overskud. Turen gik til Møns klint som godtnok ligger lidt afsides ad små veje. Parkeringspladser var der heller ikke mange af og ved Geocentret kostede parkering 25kr. Den blev helt fyldt op så det var åbenbart ikke nogen hindring for de besøgende. Jeg valgte dog at holde et sted mellem fyret og geocentret og tage turen gennem skoven. Det betød at jeg ikke nåede ned på stranden - for det første var det jeg havde set som en trappe i folderen - et udsigspunkt... og for det andet så tog turen gennem skoven alt for lang tid, for vi blev nærmest overfaldet af sommerfugle. Arter som jeg slet ikke er vant til at se i Vestjylland så de krævede lidt opmærksomhed. Det blev så kun til denne lille video fra besøget. Har man ikke været på Møns klint, så må jeg sige at det er et af de steder der skal ses - Det er fantastisk smukt!

vimeo.com/46815541


De senest indberettede arter i Naturbasen: