Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. august 2012

DR søger kæledyr og børn

Hej FugleOgNatur!

Først og fremmest skal jeg beklage, at jeg udnytter jeres forum i Danmarks Radios interesse, men jeg håber meget på jeres hjælp.

Vi her på Ramasjang er i fuld gang med at planlægge en ny række børneprogrammer om børn og deres nye kæledyr. Vi søger to typer medvirkende til programmerne:

5-8-årige børn, der har fået lov at få kæledyr af deres forældre, men som ikke har fået det endnu.

7-9-årige børn, der i forvejen har et kæledyr, og som føler sig som lidt af en ekspert på området og vil vise dyret frem.

Af kæledyr søger vi især børn med lidt specielle ønsker: særlige fugle, seje fisk, flotte krybdyr, skøre insekter eller andet. Men vi er åbne for det meste!

Børnene og kæledyret må meget gerne bo i nærheden af Aarhus Kommune eller Københavns Kommune - men det er ikke et must.

Det er vigtigt for os at understrege, at hele projektet går gennem forældrene. Det betyder, at INTET barn er alene med opgaven og forældrene og dyrehandlere sikrer, at børnene håndterer dyrene korrekt.

Har I nogle ideer til nogle familier, må I meget gerne skrive her, men allerbedst er det, hvis I vil skrive til dyr@dr.dk.

På forhånd tak for hjælpen…

Vh

Andreas Bo Jensen

Journalist, DR Ramasjang


De senest indberettede arter i Naturbasen: