Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. september 2012

Stativ

Jeg er på jagt efter et tripod-stativ, men jeg synes simpelthen udbuddet er så enormt, at jeg har svært ved at orientere mig i det.

Det skal bruges sammen med et Opticron ES80ED-scop og - såfremt det er muligt - med et Canon D-SLR (300 mm).

Jeg er vist nået så langt, at det ikke skal være et kuglehoved, men et videohoved og gerne oliedæmpet. Da jeg "kun" er 170 cm høj, formoder jeg heller ikke, at der er krav om, at stativet skal være synderligt højt.

Mit budget ligger omkring en 1000-1600,- kr.

Jeg har kigget på et hav af forskellige Manfrotto-kits, som fx www.befro.dk...manfrotto-kit-055xb-2347p og www.befro.dk...manfrotto-kit-055xprob-2348p og www.befro.dk...manfrotto-kit-190xb-2350p og www.kikkertpriser.dk...manfrotto-saet-7301-636p

Men overvejede dog også dette Giottos-stativ i kulfiber: www.befro.dk...giottos-mt8246b-stativ-11536p - evt. med dette hoved til: www.befro.dk...manfrotto-3-vejs-hoved-13202p

Hvad er mest komfortabelt i forhold til antal "benled", størrelse af "styrearm" mm.?

Jeg håber, der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig i denne stativjungle.


De senest indberettede arter i Naturbasen: