Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. september 2012

Jeg har fundet en due, som ikke flyver :(

Jeg hørte lidt tomult ude i min lille "have", og så denne due sidde forvirret i regnen (Jeg ved ikke hvilken slags due det er.. nogen der kan hjælpe med det? Er det meningen dens næb skal se sådan ud?)

Den fløj ikke da jeg gik hen for at samle den op, så jeg gik ud fra at den har haft et uheldigt møde med min overbos vindue.

Jeg checkede dens vinger, og synes ikke jeg kunne finde noget brud, så jeg tænkte at den nok bare var lidt omtumlet og har brug for at slappe af.

Men jeg fandt ud af at det ikke var det største problem. Den forsøger ivrigt at baske med vingerne, men da den sprang ned på gulvet så jeg at der var nogen halefjer der manglede (så måske er det alligevel ikke et vindues møde der har forvoldt problemerne?).

Hvad kan vi gøre ved fuglen? Jeg går ikke ud fra den klare sig særlig længe hvis jeg sætter den ud, da der er et par katte i nabolaget.

Lige nu sidder den på badeværelset, og kan forhåbentligt slappe lidt af.


Foto: Charlie Giessing

De senest indberettede arter i Naturbasen: