Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. september 2012

Hvad er det for nogle svampe?

Der vokser nogle flotte svampe i min plæne, som jeg er vildt nysgerrig på at finde ud af hvad er for en slags. Ikke mindst fordi jeg synes det kunne være spændende hvis de var spiselige, og dermed kunne give et lille bidrag til min drøm om en selvforsynende have.

Efter grundig gennemgang af min svampebog og Google billeder, endte jeg her på sitet. Jeg har stadig ikke identificeret mine svampe.

Men jeg kan ikke finde ud af at komprimere billederne så de kan uploades i forumet - øv, øv! Og her havde jeg ellers gjort mig ekstra umage med at tage dem, efter at have læst at fugleognatur.dk får rettighederne til billederne. Heldigvis fandt jeg et site som selv jeg kunne finde ud af at bruge til formålet.

Her er nogle links til de billeder jeg har taget i haven, i dag, en tidlig september formiddag:

billedeupload.dk...T8wkI.jpg

billedeupload.dk...1z8Z0.jpg

billedeupload.dk...3Asvi.jpg

billedeupload.dk...W5iM.jpg

billedeupload.dk...vW0l6.jpg

Så nu endelig til det gyldne spørgsmål...

Er her nogle svampekyndige som kan fortælle mig hvad dette er for en slags svampe?

Gode råd modtages med kyshånd :)

De senest indberettede arter i Naturbasen: