Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. marts 2007

Forslag til fotokonkurrence

Hej

Hvad med en lidt udviddet fotokonkurrence ? Givet at vi må for Thomas.

Jeg tænker på en konkurrence der løber indtil slutningen af Juni hvorefter der starter en ny som slutter en gang i efteråret.

Der må kun indsendes et foto og det skal være taget efter konkurrencens begyndelse - arkivfotos er strengt forbudt.

Som et twist til konkurrencen skal man indmelde sin deltagelse inden og angive hvad man ønsker at fotografere eks. hvilket insekt.

Der er to kategorier. Billeder med dyr og billeder uden dyr. Man kan kun deltage i een af kategorierne.

I første kategori bedømmes billederne ud fra 2 kriterier. Bedste billedkomposition, bedste situation.

I den anden kategori bedømmes ligeledes udfra 2 kriterier. Bedste billedkomposition og bedste stemning.

Ligeledes kåres det bedste billede fra begge kategorier sammenlagt.

Alt billedbehandling er tilladt, der må dog som eneste regel ikke tilføjes billedet noget som ikke er på orignal fotoet.

Jeg har prøvet at tage hensyn til, at alle kan være med ligemeget hvad man interessere sig mest for og ligeledes kan alle være med bare man har et kamera.

Ovennævnte skal bare tages som et forslag. Ville høre om det kunne være interessant. Jeg har desværre ikke været indenover tidligere tråde omkring fotokonkurrencer her på sitet, så hvis noget lignende har været diskuteret før, så hører jeg gerne.

Mvh. Steen


De senest indberettede arter i Naturbasen: