Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. oktober 2012

ugle, stor med hvidt bryst og ansigt?

Hej

Jeg har netop stået med kikkerten og betragtet en stor hvid fugl nogle få hundrede meter fra vores gård, den sad på en gren på et udgået træ. Der var tale om en ugle, men så vidt jeg kunne se var den hvid (?) Med gråt på ryg, vinger og hovedet på nær... Ansigtet. Den fløj ind i skoven, og jeg har den her fornemmelse af, at sådan en ugle findes slet ikke her... Jeg må have taget fejl...jeg ER nærsynet og kikkerten ikke særlig god... Flugten lignede dog den, jeg har set hos natuglerne.

Jeg har kun to gange set en natugle... Vi hører dem som regel. Denne fugl så ikke ud, som de andre. Findes sådan en ugle i dk? Hvad kan det evt. ellers have været?

Vi er på landet. På Fyn, og skoven er en lillebitte fredskov... Her er masser af rødmus og andet godt til rovfuglene..

På forhånd tak.

De senest indberettede arter i Naturbasen: