Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. november 2012

Rådyr?

Hej

Er dette et Rådyr jeg har taget billeder af i dag? Jeg var i skoven i dag med mine to hunde (i Flexliner) stoppede op og kiggede op gennem trætoppen da jeg kunne høre Ravn og Musvåge, men så kom der denne lidt underlige lyd fra højere, og så dukke denne flotte fyr op, og han har været heldig for der var jagt både lørdag og søndag sidste weekenden i Hem skov (som ligger syd for Mariager), jeg tænkte da jeg så ham, yes… godt klaret :)

Jeg bor lige over for Hem skov, med fin udsigt til skoven, så har gået en del ture her, men det er første gang jeg har set et dyr med et så stort gevir, men han smider det jo også snart ikke? Kan man sige noget om hvor gammel han er?

Han brølede lidt af os, men virkede ellers ikke sådan meget forskrækket. Men vi er nu også stille og rolige, mine hunde var vist sådan lidt overvældet over størrelsen på dette dyr, de stod helt stille og sagde ikke en lyd, det plejer de nu heller ikke.

Hilsen Lene



Foto: Rådyr?

De senest indberettede arter i Naturbasen: