Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. november 2012

Hvad er det for en lille fyr?

Jeg har ikke den store forstand på fugle, men vi sejler meget langt fra kysten, og får jævnligt besøg af småfugle.

I denne tid er det meget denne her vi får besøg af, og jeg vil høre om i kan hjælpe mig ud fra den lille film jeg har optaget til at finde ud af hvilke en der er tale om.

Fuglen her besøger mig omkring 20-30 km fra land, så dens små vinger har basket et par gange for at komme ud til mig :)

Jeg havde denne ombord i næsten 2 timer hvor jeg håndfodrede den med småfluer, og den sad på mit hovede mens jeg satte trolling grej og blev siddende der mens jeg kravlede rundt på båden.

En dejlig oplevelse, men som sagt vil jeg godt høre hvilken art det er jeg har haft besøg af?

Den har en gul plet i panden, samt sort/hvid/sort "armbånd på vingerne.

Filmen af fuglen ses her : www.youtube.com/watch...

På forhånd tak ;-)

En anden fugl vi til tider får besøg af er denne , kan i hjælpe med navnet på den : www.youtube.com/watch...


De senest indberettede arter i Naturbasen: