Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

26. november 2012

hvilken stor fugl har jeg set?

jeg ved godt det nok er svært at gi mig et bud på hvilken flot stor fugl det er jeg har set... i lørdags mellem frederiksværk og kbh så jeg ud på en mark og så et stort dyr... da jeg sammenlignede med mågerne tænkte jeg at det da måtte være for stort til at kunne være en fugl for hvis det var ville det da måtte være en gås eller noget så stor den var men den havde ikke en lang tynd hals + den var meget mørk... da mågerne var 20 meter over den spredte dette dyr nogle store vinger og selvom mågerne var tættere på var vingerene meget større... den så helt mørkebrun ud men med en tydelig hvid plet... jeg kan dog ikke huske om pletten sad på vingen eller på maven jeg kan bare huske hvor tydeligt hvidt det var når man så den der om formiddagen... jeg vil så gerne vide hva for en fugl jeg kan ha set for jeg ser 20 musvåger i løbet af en dag... og jeg er 100% sikker på at den her har været næsten dobbelt så stor det var i hvert fald ikke en musvåge...

De senest indberettede arter i Naturbasen: