Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. december 2012

Hvem spiser musene?

Hej

Vi har en del mus, bor ude på landet, vi har både rødmus og en anden slags, det er rødmusene der er mest irriterende, da de graver rigtig meget, så vi slår dem ihjel med et par gode rottefælder, vi bruger rottefælder, fordi så er der størst chancer for, at de dør øjeblikkeligt når den smækker, ok der er så også en hel del gange hvor fælden ikke smækker, men musene alligevel har spist rosinerne, men det lever vi med, det vigtigste er at de dør hurtigt. Nå men jeg tænkte i går, at hvorfor smide disse mus ud om vinteren, når der måske er nogle der kan få glæde af dem, så jeg lage dem ned på en foderplads hvor vi giver husskaderne og gråkrager mad, de får kattemad (tørfoder), det vil de gerne have, og her til morgen er musen altså væk, hvem der har spist den ved jeg ikke, men det må vel være nogle af de fugle der er ådselæder, vi har også skovhornugler der kommer i haven, men de tager vel ikke døde mus?

Hilsen Lene



Foto: Lene Guldberg Lassen

De senest indberettede arter i Naturbasen: