Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. december 2012

Mangler jeg nogle gode lokaliteter?

Herunder ses et kort over fuglelokaliter som jeg ynder at besøge, eller har tænkt mig snart at besøge. Især Klydesøen, Vaserne og Ølsemagle Revle har imponeret mig.

Jeg bor i Valby, og vil helst have lokaliteter inden for en cykelafstand på 25 km, da 50 km er lige i overkanten for hvad jeg bryder mig om at cykle på en dag. Jeg har placeret en rød cirkel på kortet med omtrent den radius.

Jeg er vild med vadefugle, så sig endeligt til hvis der er nogle vadefuglelokaliter jeg mangler. Ølsemagle Revle, Klydesøen, Kofoeds Enge og Ishøj Strand er de eneste steder jeg har fundet vadefugle.

Jeg har afmærket Vestre Kirkegård fordi der er overvintrende skovhornugle, Raadvad p.g.a. vandstære og Holmesø grundet sorthovedet måge. Hvis der er andre lokaliter som er kendt for regelmæssigt at huse interessante arter (ugler, storke, vandstære, sjældne fugle m.m.) er jeg også meget interesseret i at høre om dem.

Steder med fugletårne og fuglehytter som jeg ikke kender til er jeg også meget interesseret i at høre om.


Foto: Peter Lindboe

De senest indberettede arter i Naturbasen: