Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. december 2012

Hjælp Har Brug For Information :D

Hej. Jeg ved ikke om det er det rigtige forum jeg skriver på, men ellers må i lige fortælle mig det :S

Jeg er lidt af et friluftsmenneske.... går tur et par timer om dagen i en nærtliggende skov (altid alene)... finder det meget beroligende at være derude... og nu ville jeg gerne tage den til det niveau, nemlig noget ligenede overlevelsestur... jeg har søgt på bøger der fortæller om hvilke planter og svampe der kan spises, og hvordan de skal tilberedes(og der mener jeg ikke at man tager det hjem i eget køkken jeg mener når du står ude i nature med (flint og jern) og en dolk....) som sagt har jeg ikke kunne finde noget.... og har også søgt efter en bog der forklare om det at tage ud med (ingenting) og så udelukkende overleve med en kniv noget fiskegrej og måske et gevær... kommer an på om jeg tager jagttegn inden....

Så helt kort hvad jeg ønsker af jer

1. en bog/side med noget pdf der forklare med billeder hvad der kan spises og gir protein og sådan og hvad man abselut ikke skal spise.

2. en bog/side der gir tips og ligende til når man skal ud i ''''vildmarken'''' :D

De senest indberettede arter i Naturbasen: