Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. april 2007

skov/ringduer eller magueritter i altankassen

Jeg bor på 4 sal ved Blågårds Plads, på indre Nørrebro. Hvem der kunne have været en fugl under de sidste uroligheder, og sidde i et træ og se det hele ovenfra. Jeg har en fransk altan, som vender ud mod et stort grønt område. Den er i mit soveværelse. Der har jeg også en altankasse, som jeg tilplanter hvert forår.

De sidste 10 dage har jeg iagttaget en begyndende redebygning i altankassen. Store pinde og kurrende skovduer.

Jeg har holdt gardinet nede, så de ikke ser de store bevægelser indefra.

De er væk ca. 12 timer i døgnet.

Der er ingen æg i reden, men jeg har set, at de har moret sig.

Er det et umuligt projekt? Jeg synes det kunne være lidt sjovt, at lave altankassen om til en fuglekasse.

Det skal lige tilføjes, at jeg i den forløbne periode har åbnet terassedøren meget forsigtigt mens de var derude. Jeg er jo nødt til at lufte ud. De er alligevel vendt tilbage.

Skal jeg lægge lidt foder ud? Hvad ved jeg. Vi har mange krager og skader i området. De kan vist godt lide due-æg.

Naboen har en lille datter, Julie på 5 år, så der kunne jo også være lidt pædagogik i det. Hun kan se det fra hendes køkkenvindue.

Gode råd søges.

Anders


De senest indberettede arter i Naturbasen: