Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. februar 2013

Skovhornugle video

Hej

Jeg fandt lige en lille video af ”vores” skovhornugle, en af forældrene, men nu er jeg meget spændt på om dette her virker. Jeg har ikke forsøgt mig med at lave video før, og jeg tror at jeg vil have glæde af at finde brugsvejledningen til mit kamera, da jeg ikke er sikker på at jeg gør det rigtigt.

Denne her skovhornugle havde unger i vores forhave i et stort grantræ, men det var jeg ikke klar over, da jeg tog denne video, den er fra d. 04.06.12 og vi så ungerne d. 06.06.12, da var de vist lige hoppet fra reden, så jeg må sige at jeg i dag har det lidt dårligt med at jeg forstyrrede den ene af forældrene, men hvis de skulle vælge at få unger i vores have igen i år, vil vi være mere opmærksomme, og forsøge at undgå at forstyrre dem, selv om det sådan set ikke generede ungerne, de var meget nysgerrige.

www.dropbox.com...Skovhornugle-d.04.06.12-video.MOV

Hilsen Lene


De senest indberettede arter i Naturbasen: