Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

20. februar 2013

Alder og køn på denne Blå Kærhøg?

Onsdag den 20/2 2013 Jægerspris Skydeterræn Øst

Jeg var umiddelbart af den opfattelse, at der er tale om en 2k han (det gule øje). og den lyse bug med diffuse striber (vel egentligt naturligt, at den mangler okkerfarven nu i ultimo februar). Ligesom den hvide flet på kinden normalt jo siger ungfugl, men som jeg skriver kort til billede, så er jeg meget usikker på bestemmelsen af denne Blå Kærhøgs alder og køn

Ved observationsbilledet anfører, Peter Nielsen følgende:

Citationstegn: "Jeg vil sige adult hun om denne fugl. Den adulte fugls gule øje, og armsvingfjerenes mørke tværbånd (eller: det lyse bånd gennem armsvingfjerene). Endvidere lys krop med groft længdestribet bryst og flanker. Citations tegn slut.

Peter opfordrer mig ligeledes - fornuftigt nok - til at flytte den endelige bestemmelse til forum, hvilket herved nu er sket.

www.fugleognatur.dk/gallery...

-------------

Når proppen er ude af flasken, så kan vi lige tage hen de her med ;-) Hun er bestemt til AD (f) grundet det gule øje og manglende hvidt på kinden samt udvisket halsbånd...

www.fugleognatur.dk/gallery...

Mvh/Steen


Foto: 20/2 2013 Jægerspris Skydeterræn Øst

De senest indberettede arter i Naturbasen: