Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. marts 2005

Blå kærhøg ???

Hejsa.

Jeg var i dag ude og køre en tur i området hvor jeg bor. Jeg er så heldig at bor i et område med rigtig mange rovfugle. I dag var heller ikke nogen undtagelse. Efter blot 5-8 km havde jeg set 3 musvåger samt en masse andre fugle. På vejen hjem kører jeg forbi et nylavet vådområde lidt syd for Rettrup. Lige inden jeg når derhen letter en mindre rovfugl fra et vejtræ, dykker ned mod vejbanen, drejer væk fra mig og flyver 2-3 meter over vejen et lille stykke inden den drejer meget skarp til højre og fortsætter skråt bagud og ud over det omkringliggende engområde.

Det eneste jeg når at se af fuglens udsende er at den er rimelig mørk (grålig) på oversiden, plettet/stribet grå/hvid på undersiden samt så havde den et helt hvidt "bånd" på tværs af halen/ryggen der hvor de mødes. Jeg har kigget i min fuglebog og kan kun få den til at stemme med Blå kærhøg....! men kan det være rigtig ?????

På forhånd tak for hjælpen.


De senest indberettede arter i Naturbasen: