Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

12. marts 2013

Apps til Android? - registering af fugle

Hej.

Er der nogen der kan anbefale en apps til brug for registering af fugle, når man er på tur. Mange har jo en Smartphone og kan gøre brug af denne i stedet for at bruge notesblok og blyant. Jeg har selv prøvet at bruge BlueBill, men den har den begrænsning, at den kun har plads til omkring 20 fugle pr. observation. Jeg bruger lige nu en app, der hedder Our Groceries Shopping List fra

HEADCODE, men der skal man selv taste fuglene ind efterhånden som man ser dem, har dog den fordel, at den gemmer navnene efterhånden som man skriver dem og derfor kommer med forslag, når man starter på navnet på en ny obs. Men det jeg søger er egentlig en tjek liste, hvor fuglens navn står på højre side og man så sætter et kryds eller skriver antal på venstre side. Når man så kommer hjem, overfører man bare de afkrydsede til et skema, f.eks. Excel, enten ved at sende som mail eller overføre fra telefon til PC.

Pft.

Tommy

De senest indberettede arter i Naturbasen: