Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. marts 2013

Salg af fuglefoto til Amerikansk fugle magasin

I januar var jeg så "heldig" at iagttage 7 havørne som sloges om en død blishøne i en våge ved Kronprins Frederiks Bro i Frederikssund. Det var søndag, høj sol og blå himmel, og fotoudstyret var med, så der kom en række fine fotos i kassen, hvoraf de 4 bedste blev uploadet her i forbindelse med indberetningen. Heriblandet det vedhæftede foto som jeg solgte til lokalavisens forside, men også dette, som historien drejer sig om:

www.fugleognatur.dk/gallery...

I sidste uge fik jeg så en henvendelse via fugleognatur.dk fra North American Birds, at de havde fundet mine fotos her, og ønskede at købe ét af dem til brug i en artikel om juvenile havørnes fjerdragt i deres kommende magasin.

Pris: USD 100,- + dækning af omk. i forbindelse med betaling.

Dette havde jeg ikke set komme, og jeg ønsker blot at dele denne fine oplevelse med andre håbefulde fotografer, og jeg kan konstatere, at uploads og indberetninger ses af andre end os selv.

Mvh

Niels Hejnfelt

De senest indberettede arter i Naturbasen: