Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

20. marts 2013

Lidt sært spørgsmål, måske

Det er lidt langt det her, og ret mig endelig, hvis det skulle have været postet andetsteds.

Vi har et stykke jord, som vi er i gang med at planlægge brugen af. Det er hamrende ekstensiv dyrkning det her.

Vi er nødt til at dyrke lidt korn og lidt græs af hensyn til vores husdyr. Derudover afsætter vi et område til blomster af hensyn til bierne. Min mand er biavler af hobby. Jeg gætter på hjortetrøst og dueurt eller sådan noget... blandet noget.

På en ret sandet og stenet bakketop har vi tænkt os at sætte træer, da det er ødelæggende for vore maskiner at snegle sig omkring der: Måske lidt Lind, Fyr, Poppel.. det er endnu ikke afgjort. Nogen gode bud på, hvad der kunne gavne fuglelivet i dén sammenhæng?

Hvad kan vi ellers se på af muligheder? Bare områder med sandet jord til fuglene? Skal de helst vende mod syd?

Der bliver lavet en åben passage ned gennem arealet, således at dyr kan krydse igennem på bar jord eller kort græs fra landevejen syd for arealet til en lund og skoven (+ vandhul mm.) vest for...

Inspiration modtages med kyshånd.


De senest indberettede arter i Naturbasen: