Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. marts 2013

Grønspætte?

Hej

Endelig lykkes det mig at få nogle billeder af Grønspætten der besøger vores have (8 km syd for Mariager), jeg så en grønspætte sidste år, ca. 200 m fra hvor vi bor, og da fik jeg et enkelt billede af den, i kan se den her:

www.fugleognatur.dk...show_message

Den besøgte jævnligt vores have i løbet af sommeren, men jeg opgav at få et billede af den.

Der blev sagt at det nok var en han, men om det er den samme han, der nu besøger vores have ved jeg ikke, men der står at Grønspætten er stedfast, så måske ikke helt umuligt. Billederne er fra i dag.

Den sidder og kalder oppe i de store træer i vores have, ja og roder lidt med barken. Men jeg har også de sidste par dage hørt spætter tromme over i skoven, og i et skov område til venstre for hvor vi bor. Kan man egentlig høre forskel på om det er Grøn, Sort eller Stor Flagspætte der trommer?(der er også Sortspætte over i Skoven)

Hilsen Lene



Foto: Lene Guldberg Lassen

De senest indberettede arter i Naturbasen: