Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

11. april 2013

Invaderet af gråspurve - Hvordan skræmmer man dem væK?

Hej alle sammen.

Jeg har en dejlig terrasse, men den har desværre været invaderet af gråspurve de sidste 3 år. Nu er der kommet en lille ny til familien og hun kan ikke sove ude på terrassen for bare larmen af dem. Det er så slemt at vi om sommeren tit har døren lukket og slet ikke sidder ude i det dejlige vejr fordi man ikke kan høre sine egne tanker for bare skræppen og skippen.

Så selvom de er søde at se på, så kan vi altså bare ikke "bo" sammen. Derfor er mit spørgsmål, hvordan får man skræmt dem væk?

Har prøvet venligt at forklare dem at være mindre højtrystende, men lige som om de ikke kan forstå eller høre hvad jeg siger ;)..

Så please hjælp, er lidt desperat. Vi skal holde fest for den lille her til sommer på terrassen med gæster, så ville det da være rart hvis man kunne snakke sammen, uden at skulle råbe for at overdøve fuglene :)

På forhånd tak.

Mvh Louise

De senest indberettede arter i Naturbasen: