Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. april 2013

Suler om foråret

Jeg tog lige en smuttur til Gilbjerghoved idag for at dyrke en af mine helt store ornitologiske passioner : havfugle !! Det blæste en halv pelikan fra vest men derudover flot sol og blå himmel det meste af tiden.

Desværre var den eneste pelagiske art jeg så Sule, dem så jeg så til gengæld forbandet godt, på afstand og tæt på. Det undrede mig dog at det var udelukkende adulte fugle med hvid dragt, gulligt hoved og sorte håndsvingfjer.

Er er den årsag til at de unge suler glimrer ved deres fravær om foråret i DK ?, eller er det bare tilfældigt ?

Jeg synes når jeg ser på suler i september/oktober så er der en god blanding af unge og gamle fugle og en masse midt imellem.

Men fedt var det at sidde i læ af en bygning, blå himmel og sol og 15 glimtende hvide suler foran én. Sulerne rastede og jagtede fiskestimer, ingen stress eller jag.

De senest indberettede arter i Naturbasen: