Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. april 2013

Ørne i Midt- og Østjylland?

Er der nogen, som har erfaringer med (og tips til) særlig gode lokaliteter, hvorfra ørne bedst ses/fotograferes i Øst- og Midtjylland? Jeg kan godt se på diverse artslister og andre hjemmesider, i hvilke områder ørne er blevet set og yngler, men det kunne jo være, at der her er enkelte her, som kan foreslå mere præcise udsigtssteder, hvorfra de gerne ser ørne med en større hyppighed end andre steder?

Jeg er i gang med et bogprojekt med titlen ''Den danske naturs genkomst'', hvor jeg bl.a. skriver om genoprettede naturarealer og genkomne arter, f.eks. havørnen, men de gange jeg har set disse smukke rovfugle i mere end korte glimt var i Hollænderskov ved Præstø og ved Møns Klint for flere år siden.

I år fik jeg også et par glimt ved Filsø og Hindemade, men jeg tænkte, at nogle måske havde et tip eller to til særlig gode udsigtspunkter i Midt- og Østjylland (det er tættere på, hvor jeg bor)?

Bedste hilsner

Rune Engelbreth Larsen

www.danarige.dk/genkomst

De senest indberettede arter i Naturbasen: