Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. april 2013

Kan man uploade videoklip med dyr her på siden?

VIDEO-UPLOAD:

Jeg fik fotograferet en Brun Sandspringer for et par dage siden - og i den forbindelse tog jeg også en kort Video af dyret, hvor den laver nogle karakteristiske bevægelser, mens den graver og børster sand væk med bagbenene.

Er det noget, der kan uploades, på lige fod med en observation m/ foto - eller er der ikke mulighed for det?

Jeg ved ikke, om det er det rette forum til dette spørgsmål.

FORSLAG TIL ET NYT FORUM:

Faktisk savner jeg jævnligt et forum med både tekniske spørgsmål til siden - og der har også været spørgmål ang anatomi af forsk arter, generelt, spørsmål ang Latin osv. - sådan det lidt mere "nørdede" :-) - hvor man evt kunne stille spørgsmål om mere generelle ting og få svar.

Eksempler:

- Hvad er en Opion?

- og: Hvad hedder de forsk insekters kropsområder på latin

- og der har også været et lign spørgsmål ang larvers forsk kropsområder osv.

Når alt dette er sagt, så må jeg atter nævne, at denne side er noget at det mest gedigne, jeg har arbejdet med på nettet, ikke mindst fordi der er så mange omkring den, på alle niveauer.

Siden er uhyre afhængighedsskabende (mere end cigaretter og hvidt sukker!) - Så der burde være advarsler for nyankomne på forsiden! :-)))

Med venlig hilsen Kjeld


Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: