Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. maj 2013

Biologi spørgsmål- Snegle

Hej kære medlemmer af fugleognatur.dk

Dette er min første gang jeg skriver herinde.

Jeg er i fuldstændig og dyb forundren over hvad der er sket idag! Måske kan I hjælpe mig!

Jeg har biologi på højniveau og blev bedt om at lave en opgave, hvilket jeg, som den mønsterelev jeg er, gjorde.

Men da jeg så fik opgaven tilbage, rettet af min lærer, blev jeg utrolig forarget! Her er opgaven og min besvarelse:

Jeg har vedhæftet opgaven og her er min besvarelse:

En skovsnegl kan teoretisk på 3 år få 0 efterkommere. Selvom den er hermafrodit, det vil sige at den både kan opføre sig som en han og en hun, så kan den altså ikke opføre sig som både en han og en hun på samme tid. Derfor skal der to skovsnegle til at reproducere og en skovsnegl ville ikke være i stand til at få nogle efterkommere.

Det rigtige svar 10 millioner et eller andet... Sig mig: Hvordan kan en skovsnegl nogensinde kunne få 10 millioner efterkommere!? Det er uhørt! Der er ingen steder formuleret at der er 2 skovsnegle..

Hvad er jeres mening?


Foto: Theis Brasso

De senest indberettede arter i Naturbasen: