Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. maj 2013

status på gl udstoppet fugle fra Thy årene 1950-1972

hej jeg blev idag inviteret indenfor hos en ældre herre som jeg har kendt i en del år efterhånden ..men jeg kom ind & så siger han som thybo nu bedst kan på godt thybosprog Om jeg vil med ind og se fruens & hans Udstoppet fugle i de tilstødende stuer,nu da jeg jo rendte rundt med såen foto kamera..Jo tak sagde jeg selv om det med at udstoppe fugle aldrig har haft den store interesse jeg kan bedst li når de basker med vingerne..men det jeg så idag fik mig til at falde bagover & efter at have vendt & drejet hver fugl også den canadiske gås & fin stand var de i de har altid stået i glas skabene & de er ihvertfald over 40 år gl & efter at have gjordt dette samt fundet de ny navne på nogle af dem,for det har de fået siden 1950-60 erne.. :-)

Stor Korsnæb / et par.

1 stk Engpibe

1 stk Gul Vipstjert

1 stk Bjerglærke

1 stk Snespurv

1 stk Båndfinke??

1 stk Dværg Lappedykker

1 stk Mudderklir (fin lille fugl)

1 stk Mose ugle

1 stk Ugle en lille en med storøre? & en Stor brunspjættet i fjerdragten

1 stk Isfugl

1 stk Vinddrossel

1 stk Gravand

2 stk Falke??? ikke tårn falk men en rimelig stor falk i meget brun fjerdragt?? måske en jagt falk

Udover denne lille liste er der nogle få Ugler som jeg ikke se navne på & det samme for nogle små sang fugle & ænder & en Enkel Måge.

Mange Tak for den der kan give en smule status

Mvh Allan

P.S : fotos er under vejs for Samlingen skal sælges, & så en vurdering så min gl ven kan tage sin Kone med ud at spise.. :-)


De senest indberettede arter i Naturbasen: