Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. maj 2013

Hvilket kamerastativ

Jeg kigger på kamerastativ for tiden og kunne godt bruge et par tips til hvad jeg skal vælge...

Det er mest til brug til naturfotos i skov og ved stranden mm. Jeg er dårligt gående og bruger krykkestok i ujævnt tærræn. Dvs at jeg som regel har en hånd optaget, hvilket er møgirriterende for at sige det mildt ;)

Men jeg skal ha et stativ, der er ikke vejer for meget og som er let og hurtigt at stille op. Det må heller ikke koste ret meget, da økonomien er i bund. Jeg tænker absolut max 400,- Det begrænser jo en del, er jeg godt klar over, men jeg synes alligevel der er en del muligheder i den prisklasse.

Jeg overvejer meget en monopod, men er lidt i tvivl om de er stabile nok? Og jeg tænker om jeg kommer til at fortryde hvis nu gerne jeg vil lave noget hvor det er nødvendigt at den kan stå selv.

Derudover vil jeg gerne vide om alle stativer passer til alle kameraer? Jeg har et Canon Powershot SX03 IS.

De senest indberettede arter i Naturbasen: