Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. maj 2013

Nokia 808 Pureview

Jeg er helt teknikmongol-ja undskyld udtrykket... Den vigtigste egenskab i en telefon er for mig kameraet, da jeg godt vil digescope og ikke samtidig rende rundt med både kamera og mobil foruden kikkert og teleskop. På nuværende tidspunkt render jeg rundt med en Nokia 5800 Xpressmusic med Carl Zeiss 3.2 mp. Denne tager egentligt ok billeder, så længe dyret er tæt på- max 150m! og dette taget gennem Naturbutikkens billige China (nu Wing) teleskop.

Derfor har jeg googlet mobil med godt kamera, og her kommer Nokia 808Pureview op. Det ser egentligt meget lovende ud men kan den bruges til digescoping.....

Da jeg ikke selv kan tyde specifikationerne mht kameratets opløselighed o.lign. kan jeg heller ikke vurdere om jeg vil komme til at se en mærkbar forskel i billederne taget med Nokia 808 frem for mit gamle?

og hvad betyder 41MPsensor egentligt?

www.nokia.com...

Håber på lidt hjælp.

MVH Martin

De senest indberettede arter i Naturbasen: