Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

25. maj 2013

Hjælp - jeg har et problem med det nye Outlook

Kære alle

Jeg har fået et problem med fugleognatur. Det er ikke deres skyld, men Microsofts. Min mail kommer ind på en Internet-mailkonto, som tidligere hed Hotmail og fungerede fortræffeligt. Men nu har Microsoft for nylig redesignet tjenesten og omdøbt den til Outlook, bare for at forvirre brugerne.

I kan nok se mit problem ud fra billedet: kolonnebredden er blevet så smal, at jeg ikke længere kan se, hvad det indlæg, som der er svar på, handler om. Det kan ellers være en stor hjælp, for hvis alle svarene handler om samme indlæg, behøver jeg kun klikke på det seneste indlæg for at kunne klikke mig videre til fugleognatur. Nu skal jeg klikke på dem alle sammen. Hvorfor bruge to timer på én times arbejde – jeg vil hellere tilbringe den ekstra time i og med naturen.

Så hvis nogen evt. skulle vide, hvordan man ændrer kolonnebredden i det nye Outlook (syn.: Hotmail), vil jeg meget gerne høre om det.

Det er ingen løsning, at jeg bruger en af mine andre e-mailkonti på Internettet til fugleognatur, da det er det fikse ved det, at mails fra alle disse kommer ind på ovennævnte konto, mens det omvendte ikke kan lade sig gøre, og så skal jeg åbne flere mailkonti.

Det er heller ingen løsning, at jeg skipper andelsboligforeningens fælles Internetforbindelse og får min egen og bruger Officepakkens Outlook – jeg gider ikke betale for det samme to gange.

Min egen løsning er, at jeg afklikker mails vedr. alle andre tråde end lige netop mine egne spørgsmål, som jeg ved, at jeg er interesseret i svarene på. Så jeg svarer altså ikke længere på modindlæg til mine egne (lige som jeg heller ikke klikker på spørgsmål med grønt flag). Der går nok noget væsentlig information tabt, både for mig og for fugleognatur, men skylden er altså Microsofts.

P.S. Der mangler et forum for computerproblemer!

Hilsen

Erik



Foto: Erik Rald

De senest indberettede arter i Naturbasen: