Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

3. juni 2013

Uhyggelig flue!

Denne flue (~10 mm, måske lidt mere) optrådte i min have i Malling d.3.6.2013. Jeg kender den overhovedet ikke - og uha, hvor jeg synes, den ser uhyggelig ud. Det bliver ikke bedre af, at den lader til at have en slags hvidlig hinde hængende ned foran hele ansigtet (mere synligt på det næste billede, jeg vil sende, men den kan også ses på dette). Jeg mener at have læst noget om fluer, der har sådan noget snask hængende, og at det vistnok er et eller andet levn fra klækningen, der går hurtigt over igen (???), men min erindring om det er meget tåget.

Desværre sad fluen på et sted, som jeg ikke kunne komme tættere på, så jeg har ikke billeder fra andre vinkler. Den burde vel være til at identificere, så sær som den ser ud, men jeg ved slet ikke, hvor jeg skal søge den henne.

Jeg sender 2 billeder, her er det første.

(fortsættes)


Foto: Elisabeth Siegel

De senest indberettede arter i Naturbasen: