Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. juni 2013

Kvalitet af fotos

Hej Jeg ved ikke om det her er det rigtige forum, men nu prøver jeg.

Jeg er meget i tvivl om hvilke billeder det er formålstjeneligt at uploade til fugleognatur. Jeg har mange tråde i flere fora hvor jeg ikke selv er så skrap endn :-) (Sommerfugle, planter etc.) Mange af de svar jeg får er arter der er almindelige i Danmark og som der allerede er mange billeder af i galleriet. Spørgsmålet er så om man skal uploade billede og linke til en tråd, hvis billedet ikke er på højde med alle de andre billeder af samme art. På Netfugl.dk ved jeg de har nogen der sidder og udvælger de billeder der bidrager til yderligere viden og nye bestemmelses karaktere, men her kommer alle fotos jo igennem. Det kan efter min mening give det problem at man skal bladre igennem mange halvdårlige fotos inden man finder et der viser de rigtige bestemmelses karaktere, hos en art. Har vi her på fugleognatur nogen retningslinjer eller en tommelfingeregel jeg kan anvende. Med håb om svar, venlig hilsen Kåre

De senest indberettede arter i Naturbasen: